Zastavte transideológiu v školských materiáloch
Zásadná pripomienka Aliancie za rodinu k materiálu: Druhý akčný plán plnenia Stratégie inkluzívneho prístupu vo výchove a vzdelávaní na roky 2025-2027 LP/2024/641 (ďalej len „akčný plán“)
Vážený pán minister,
naše deti, rodičia a učitelia si zaslúžia skutočné prijatie a nie ideologické materiály. Na základe Vašich jasných vyjadrení veríme, že sa nestotožňujete s týmito kontraverznými materiálmi a odmietnete kultúrne vojny, ktoré vedie LGBTI ideológia v neprospech detí, rodičov a učiteľov.
Preto Vás žiadame nedávajte týmto šokujúcim ideologickým materiálom akúsi „pečiatku“ schválenia tým, že ich uvediete vo Vašom akčnom pláne.
Vylúčte tieto materiály z odborných postupov, ktorými sa majú učitelia, psychológovia a zamestnanci škôl riadiť.
Nesúhlasíme so zavádzaním LGBTI propagandy na školách prostredníctvom psychológov a učiteľov, tak ako to navrhujú tzv. „odborné postupy“.
Nesúhlasíme s tým, aby sa označovalo za dobré mrzačenie tiel našich detí blokátormi puberty, hormonálnymi prípravkami, ktoré sú pre deti škodlivé.
Nesúhlasíme s tým, aby boli učitelia, psychológovia nútení oslovovať deti v školách opačnými zámenami a menami opačného pohlavia a boli podrobovaní akejsi supervízii.
Odmietame urážanie rozumne zmýšľajúcich, odborníkov a znevažovanie viery v týchto dokumentoch.
Žiadame vylúčiť citované materiály z akčného plánu a žiadame, aby Ministerstvo školstva SR zabránilo ich ďalšiemu prezentovaniu ako odborných materiálov vo vzťahu k psychológom a učiteľom, lebo ich považujeme za škodlivé.
Zásadná pripomienka Aliancie za rodinu k materiálu: Druhý akčný plán plnenia Stratégie inkluzívneho prístupu vo výchove a vzdelávaní na roky 2025-2027 LP/2024/641 (ďalej len „akčný plán“) https://www.slov-lex.sk/elegislativa/legislativne-procesy/SK/LP/2024/641:
V akčnom pláne v bode 6.3.1 navrhujeme vypustiť slová:
„Odborné postupy v pedagogickej a poradenskej praxi: Deti a mladí ľudia, ktorí sa identifikujú ako gejovia, lesby a bisexuáli, v edukačnom a poradenskom procese. https://vudpap.sk/wp-content/uploads/2022/06/Deti-a-mladi-ludia-ktori-sa-identifikuju-ako-gejovia-lesby-a-bisexuali-v-edukacnom-a-poradenskom-procese.pdf
Odborné postupy v pedagogickej a poradenskej praxi Deti a mladí ľudia s transrodovou identitou a rodovo rozmanití v edukačnom aj poradenskom procese
Odôvodnenie:
Žiadame vylúčiť citované materiály z akčného plánu a žiadame, aby Ministerstvo školstva SR zabránilo ich ďalšiemu prezentovaniu ako odborných materiálov vo vzťahu k psychológom a učiteľom, lebo ich považujeme za škodlivé.
Oba materiály sú skôr ideologickou propagandou transideológie a LGB propagandy ako reálnou pomocou deťom, ktoré zažívajú problém so svojou sexuálnou orientáciou alebo trpia tým, že sa nevedia stotožniť so svojim pohlavím. Predstavujú jednostranný a zaujatý dokument s mnohými negatívnymi následkami pre deti, pedagógov a psychológov. Nevyváženosť a nedostatky vidno z odporúčaných odkazov, ktoré poukazujú na propagačné materiály LGBTI ideológie.
Nie je možné vzhľadom ku krátkemu priestoru opísať všetky negatívne prvky daných materiálov. Opačný odborný prístup predkladá Odborné stanovisko k "rodovému scitlivovaniu" detí, ktoré podpísali stovky slovenských odborníkov, profesorov, docentov, psychiatrov, psychológov, lekárov a pedagógov.[1]
Uvádzať tieto kontroverzné dokumenty ako príklad inkluzívneho správania je nonsens. Sú skôr ukážkou opaku inklúzie a to vylučovania viacerých skupín odborníkov, rozumne uvažujúcich ale napríklad aj veriacich a ponižovania ich presvedčenia a disrešpektu k náboženskej viere. Hovoriť o silnej klerikalizácii Slovenska a o politickom vplyv cirkvi ako o „úskalí“ pre „LGB ľudí“ nepatrí k odbornému prístupu. Cirkev položila základ slovenskej kultúry a na jej morálnych hodnotách je založená naša spoločnosť.
Inklúzia by nemala nikoho vylučovať a mala by pomáhať nám prijať sa ako ľudské bytosti. Inklúzia nemá znamenať ani schvaľovanie životného štýlu, ktorý prináša zdravotné riziká. Znamená láskavé prijatie ľudskej bytosti napriek jej odlišnostiam a aj napriek jej chybám. A určite nemá znamenať propagáciu duševných porúch, skôr prijatie týchto okolností tak, aby sme vedeli čo najlepšie pomáhať deťom, ktoré nimi trpia.
Označovať za predsudky, predpojatosť a navrhovať supervíziu psychológov, učiteľov, ktorí nesúhlasia s takzvaným „afirmatívnym prístupom“, t. j. prístupom, ktorým má psychológ, učiteľ a vlastne celé okolie v pochybujúcich a váhajúcich deťoch potvrdzovať ako „identitu“ ich nestotožnenie sa s vlastným pohlavím a telom je kriminalizujúci a ideologický prístup.
Deti potrebujú skutočný potvrdzujúci prístup, teda prístup, ktorý im pomáha stotožniť sa s ich telom, lebo celoživotná vojna proti vlastnému telu sa nedá vyhrať.
V apríli 2024 Hilary Cassová, bývalá predsedníčka organizácie združujúcej britských pediatrov zverejnila správu o starostlivosti o neplnoletých, ktorí trpia pocitmi nesúladu svojej vnútornej identity so svojím biologickým pohlavím.
Cassová bola vypracovaním tejto správy v roku 2019 poverená britskou Národnou zdravotnou službou (NHS), teda systémom verejného zdravotníctva vo Veľkej Británii. Správa mala za úlohu zistiť, či pacienti trpiaci rodovou dysfóriou dostávajú tú najlepšiu možnú starostlivosť a pokúsiť sa zodpovedať otázku, prečo v Británii v poslednom desaťročí došlo k takému exponenciálnemu rastu žiadateľov o takúto liečbu. (V rokoch 2011 až 2012 bolo takých žiadostí menej ako 250, v rokoch 2021 až 2022 počet vzrástol na viac než 5-tisíc.)
„Cassová v dlhoočakávanej 388-stranovej správe o starostlivosti o deti, ktoré pociťujú nesúlad svojej vnútornej identity so svojím biologickým pohlavím, ostro kritizovala súčasnú prax, ktorá je založená na prispôsobení tela pacienta jeho vnútornej identite. Tento prístup je podľa nej „založený na vratkých základoch“.
Odsúdila napríklad prax predpisovania blokátorov puberty, ktoré odďaľujú pubertu, kým si dieťa nerozmyslí, s akým pohlavím sa stotožňuje. Podľa Cassovej samotné predpísanie týchto liekov predurčuje dieťa na pokračovanie tranzície.
Cassová takisto odporúčala, aby sa k starostlivosti o takýchto pacientov pristupovalo celistvo a aby sa brali do úvahy aj faktory ako šikana alebo rodinná situácia. V súčasnosti sa podľa nej k tomuto problému pristupuje prehnane selektívne, sústreďuje sa na medicínske zákroky a lekári cítia potrebu „zosúladiť“ telo dieťaťa s jeho prežívanou rodovou identitou.“[2]
Už v roku 2022 britská NHS tvrdí, že väčšina detí, ktoré veria, že sú transgender, v skutočnosti len prechádza „fázou“. NHS zároveň varuje doktorov, aby deti nepovzbudzovali, aby zmenili svoje zámená alebo mená. Služba oznámila aj svoje plány na obmedzenie predpisovania blokátorov puberty neplnoletým osobám.[3] Upozorňujú, že v tomto prípade nejde o neutrálny prístup, ale prístup, ktorý môže mať ďalekosiahle následky.
Bohužiaľ tzv. „Odborné postupy v pedagogickej a poradenskej praxi Deti a mladí ľudia s transrodovou identitou a rodovo rozmanití v edukačnom aj poradenskom procese“ deti práve k zmene zámien a mien povzbudzujú, ale aj označujú ako „žiadúce“ aby takéto zámená používali aj iní po tzv. coming oute. (napr. strana 9).
Ide o reálny problém, už aj Slovensku sa nám vyskytol prípad, keď učiteľa nútili, aby používal opačné mená a zámená pre žiačku. Je skutočne desivé, že sa proti týmto praktikám vzbúril iba jeden učiteľ.[4]
V tejto veci aj minister školstva SR v rozhovore pre Štandard odpovedal na otázky takto: „Čiže ak niekto odporúča na základe katalógu podporných opatrení niekoho volať opačným pohlavím, tak proti tomu zakročíte? Ja si to preverím, lebo takáto téma nemá čo na ministerstve byť. Toto nie je téma. To si naozaj preverím. A ak sa niečo také deje, tak to zastavíte? Áno.“[5] Odpoveď a záväzok ministra školstva je ďalším dôvodom, aby takto kontroverzné materiály neboli súčasťou akčného plánu.
Čo sa týka blokátorov puberty, odborné postupy uvádzajú, že na tranzíciu pod 18 rokov nie sú na Slovensku vydané zdravotnícke vyhlášky a preto mnohé deti chodia na hormonálnu terapiu do Čiech. Vôbec túto škodlivú a nelegálnu prax neodsúdili, práve naopak ju podporujú. Tvrdia dokonca, že na Slovensku „nie sú dostupné blokátory puberty (hormone blockers/puberty blockers), ktoré zastavia rozvoj sekundárnych pohlavných znakov (napr. sa nedostaví menštruácia alebo je zastavená, rast ochlpenia typický pre konkrétny rod/pohlavie, zmena hlasu a i.), pričom tieto účinky sú reverzibilné.“ (str.4).
Citujeme však inú správu z médií: „Viac ako 20 generálnych prokurátorov štátov USA sa spojilo, aby varovali Americkú akadémiu pediatrov (AAP), že by mohla čeliť právnym krokom, ak bude naďalej propagovať chirurgickú a chemickú zmenu pohlavia neplnoletých, oznámil v utorok najvyšší predstaviteľ orgánov činných v trestnom konaní v štáte Idaho Raul Labrador.
“Keď sa používajú na potlačenie hormónov pod normálne hodnoty počas puberty alebo pred ňou, blokátory puberty: (1) môžu zasahovať do neurokognitívneho vývoja; (2) ohrozujú hustotu kostí a môžu negatívne ovplyvniť metabolické zdravie a hmotnosť; a (3) blokujú normálne pubertálne skúsenosti a experimentovanie,” uvádza sa v dokumente koalície ’list odchádzajúcemu prezidentovi AAP Benjaminovi Hoffmanovi a jeho nastupujúcej nástupkyni Susan Kressley.“ A keď po užívaní blokátorov puberty nasleduje priamo užívanie hormónov na kríženie pohlavia, čo je častý prípad, neplodnosť a neplodnosť je známym dôsledkom, prinajmenšom pre tých, ktorí začali s užívaním blokátorov puberty v ranom štádiu dospievania.”
“Informovanie rodičov a detí, že blokátory puberty sú ‘reverzibilné’, prináša prinajmenšom uistenie, že nedôjde k žiadnemu trvalému poškodeniu alebo zmene. Toto tvrdenie však nemožno tvrdiť v súvislosti s neštudovaným a ‘novým’ používaním blokátorov puberty” na liečbu rodovej dysfórie, pokračuje sa v článku.“[6]
Toto tvrdenie o škodlivosti blokátorov puberty nie je jediné, ale zastávajú ho aj známi lekári, ktorí preto v západných krajinách čelia veľmi „neinkluzívnemu“ správaniu transaktivistov.[7]
JUDr. Mgr. Anton Chromík, PhD.
predseda
Aliancia za rodinu
[2] https://www.postoj.sk/154779/pediatricka-kvoli-bezpecnosti-nemoze-jazdit-verejnou-dopravou-briti-chcu-preverit-aj-starostlivost-o-dospelych
[4] https://standard.sk/581005/slovenska-skola-ucitelom-transrodovost-je-specialna-potreba-ziacku-oslovujte-ako-chlapca
[5] https://standard.sk/795883/minister-drucker-nechcem-stavat-hradzu-proti-progresivizmu-ale-ideologiam-na-skolach